ورق عرشه فولادی گالوانیزه چه می باشد
سقفهای عرشه فولادی گالوانیزه سقفهایی میباشند که با به کارگیری از دو عنصر ورقهای فولادی گالوانیزه ذوزنقهای صورت تحتانی و برش گیرها که دراین مدل سقفها آیتم استعمال قرار میگیرد , از دیگر سقفها متفاوتی می شود و ولی با به کار گیری از آرماتوربندی و بتن ریزی بر روی این ورق فولادی , این گونه سقف اجرا میگردد .
از بخشهای حیاتی سقفهای کامپوزیت عرشه فولادی می بایست به تیرهای فرعی مایحتاج فی مابین تیرهای حساس بنا اشاره کرد .
ورقهای فولادی گالوانیزه
ورق فولادی مهمترین مصالح به کار رفته درین دسته سقف هست که برای ایجاد کرد آن , ورق فولادی گالوانیزه با ضخامتهای 0 . 8 تا 1 . 2میلیمتر را توسط دستگاههای Rol Forming , به منش نورد سرد ( Cold Forming ) به صورت موجدار صورت دهی میکنند به صورتی که در زمان ورق حاصله هر موج به صورت یک ذوزنقه چشم می گردد .
ورق های گالوانیزه درسقف عرشه فولادی , گنجایش حمل و نقل بالایی داشته و سکوی قابل قبولی جهت تردد کارگران است .
مزایای عرشه فولادی گالوانیزه
وزن کمتر این دسته سقف نسبت به بقیه سقفهای مرسوم در اسکلتهای فولادی ساختمان , از شاخصههای این جور سقف به حساب میآید .
درین گونه خط مش اجرای سقف , ورق گالوانیزه ذوزنقهای صورت آجدار نیز , تحت عنوان قالب بتن ریزی کار میکند و همینطور با باقیماندن در سقف نقش سازهای ایفا میکند . کاهش توشه سقف و به تبع ان کاهش وزن بنا و حذف بلوک و قالب بندی و اتوبار آسوده باعث صرفه جویی در هزینهٔ ساختمان می شود .
ارتقاء دهانه تیرریزی تا ۴ متر سوای نیاز به شمع بندی . استعمال از گل میخها که ورق به تیر جوش می خورد ازاستانداردترین روشهای اجرا است .
قابلیت و امکان دپو در محلهای محدودتر نسبت به گونه های تیرچهها . وجود فرورفتگی و برجستگی روی جان ورق فولادی , تنش تسلیم و مدول الستیسیته ورق را ۴۷ % نسبت به ورق صاف کاهش میدهد .
قابلیت هم زمان اجرا و بتن ریزی تعدادی سقف به حالت هم زمان و در سود صرفه جویی در حین انجام پروژه را دارا می باشد .
حذف میلگردهای کششی و تیرهای فرعی شایسته ترین و مقرون به صرفهترین پهنا ورق ۱ متر بعداز فرمینگ می باشدکه وزن آن حدود ۷٫۸۰۰ کلیوگرم می باشد .
از اامات نصب سقف های متال دک می شود به موردها ذیل اشاره نمود :
صفحه عرشه فولادی گالوانیزه
گل میخ
میلگرد
بتن
روند اجرا سقف های عرشه فولادی گالوانیزه :
۱ - دپو و انتقال به طبقات :
ورق های کامپوزیت بعد از انتقال به سوله و دپو در یک فضای کوچک , به امداد نیروی انسانی و سوای نیاز به اتومبیل آلات و صرفا با امداد یک بالا بر به مرحله های متعدد طبقات انتقال میابد .
۲ - جا گذاری عرشه های فولادی :
این عرشه ها مشتمل بر گیره های نر ومادگی می باشند که براحتی بوسیله نیری انسانی نصفه حرفه ای در یکدیگر چفت می گردند و بعد از این تراز , رفت وامد در طبقات دوچندان معمولی می شود و سرعت کار به شیوه قابل مراعات ای ارتقاء مییابد .
۳ - نصب میلگرد و گل میخ :
در محلی که عرشه های فولادی برروی تیرها قرار گرفته اند , برای اتصال این دو , از گل میخ استعمال می شود و این فعالیت سبب کاهش وزن تیرهای فولادی مصرفی می شود .
۴ - بتن ریزی :
بعد از اتصال میلگردها , بتن ریزی انجام می شود , ضخامت معدود دال و یکنواختی تراز صفحه ها موجب خروج پر سرعت هوا و معمولی خیس شدن فعالیت می شود .
درباره این سایت